Badaniapracownicze
Najczęściej stosowane przez nas techniki w badaniach opinii pracowników to:
- PAPI – opinie od członków załogi pozyskujemy na etapie analizy odpowiedzi zawartych w papierowych kwestionariuszach. W celu zapewnienia anonimowości, ankiety w ramach badania pracowniczego są zapieczętowane, po czym umieszczane w zamkniętych urnach;
- CAWI – tego typu badania opinii i satysfakcji pracowników są realizowane na ogół z wykorzystaniem elektronicznej platformy. Pozwala ona wypełniać ankietę pracownikom w dowolnym miejscu i czasie – konieczne jest jedynie posiadanie dostępu do Internetu oraz przeglądarki internetowej. Wyniki badania satysfakcji są w trybie rzeczywistym przesyłane do systemu, gdzie ma miejsce automatyczne generowanie opracowań w formie wykresów i tabel;
- CAPI – stawiamy także na nowoczesne rozwiązania, dlatego badania pracownicze możemy przeprowadzić posiłkując się dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne.
W przypadku internetowych badań opinii pracowników standardy anonimowości spełniamy stosując jedną z dwóch – wybranych przez Klienta – metod:
1. Kody jednorazowego użycia – na adres mailowy pracowników przesyłamy unikalny kod, którego podanie jest wymagane w celu uzyskania dostępu do ankiety pracowniczej. Jest to rozwiązanie w największym stopniu zapewniające anonimowość, jednak nie istnieje możliwość powrotu do formularza w przypadku przerwania jego wypełniania;
2. Dane identyfikacyjne do logowania – drugim z proponowanych przez nas wariantów jest opcja otwarcia ankiety po wcześniejszym podaniu unikalnego loginu oraz hasła. W tym przypadku wypełnianie kwestionariusza może być wielokrotnie przerywane, po czym ponownie wznawiane.
Szczegółowy realizacji
(FAQ)
Badania pracownicze to proces zbierania i analizy danych dotyczących pracowników w organizacji. Mają na celu zrozumienie ich opinii, zadowolenia, zaangażowania, wydajności i innych aspektów związanych z pracą. Badania te pozwalają organizacjom uzyskać cenny wgląd w potrzeby pracowników oraz wyznaczyć obszary do poprawy w celu zwiększenia efektywności, motywacji i ogólnego klimatu pracy.
Badania pracownicze są ważnym narzędziem dla organizacji, które dążą do poprawy zarządzania zasobami ludzkimi i kreowania przyjaznego środowiska pracy. Pomagają zidentyfikować obszary, w których pracownicy mogą doświadczać trudności lub niskiego zadowolenia. Wyniki tych badań dostarczają danych, na podstawie których można opracować strategie doskonalenia, wprowadzać zmiany organizacyjne i zwiększać zaangażowanie pracowników.
Badania pracownicze mogą obejmować wiele aspektów związanych z pracą. Przykładowe obszary to:
- Zadowolenie z pracy: Ocenia poziom zadowolenia pracowników z ich stanowiska, wynagrodzenia, warunków pracy i możliwości rozwoju.
- Zaangażowanie: Mierzy, jak bardzo pracownicy są zaangażowani w swoją pracę, czy czują się związani z misją firmy.
- Klimat organizacyjny: Analizuje atmosferę i kulturę pracy w organizacji oraz relacje między pracownikami i zarządem.
- Rozwój zawodowy: Badania te mogą zapytać o oczekiwania i potrzeby związane z rozwojem kariery oraz dostęp do szkoleń i szans awansu.
- Komunikacja wewnętrzna: Ocenia skuteczność komunikacji wewnętrznej i poziom informacji, które docierają do pracowników.