Badanie Pulse check dla KI Next
Pulse check to stosunkowo proste badanie opinii pracowników, które opiera się na nieskomplikowanym kwestionariuszu i może być wdrożone szybko w niemal każdej organizacji. Pulse check powtarzane jest w regularnych odstępach, najczęściej co sześć lub dwanaście miesięcy, dostarczając w ten sposób bieżących informacji o nastrojach panujących wśród pracowników. Cechą charakterystyczną badania jest dążenie do porównania zebranych danych z wynikami historycznymi.
Przebieg współpracy z KI Next
Na etapie przygotowania do realizacji badania nasi specjaliści we współpracy z Zamawiającym zweryfikowali aktualność kwestionariusza badawczego, który został wykorzystany podczas poprzedniej edycji badania. Wprowadzono niewielkie zmiany podyktowane specyfiką badanych zagadnień oraz rozpoczęto komunikację z pracownikami zapowiadającą najbliższy pomiar. Prowadzona komunikacja przyniosła zakładany efekt w postaci response rate na poziomie ok. 85% ogółu zaproszonych do badania pracowników. Tak wysoki poziom uczestnictwa w badaniu umożliwiał precyzyjne i nienarażone na błąd wnioskowanie o nastrojach panujących w całej organizacji. Po zamknięciu dostępu do badania skontrolowano kompletność zgromadzonych danych i przystąpiono do analizy. Zamawiającemu przekazano raport końcowy oraz edytowalne zestawienia rezultatów badania bez możliwości identyfikacji odpowiedzi poszczególnych pracowników.
Rezultaty przeprowadzonego badania
Badanie zakończyło się sporządzeniem raportu końcowego w dwóch wersjach językowych. W związku z tym, że nie była to pierwsza edycja badania w firmie, raport zawierał zestawienia wyników wraz z ich szczegółowym porównaniem do danych historycznych. Na kartach opracowania zaprezentowano obszary, w których zaobserwowano istotne zmiany w opiniach badanych. Omówiono także ich odpowiedzi na pytania otwarte. Końcowym elementem raportu były rekomendacje dotyczące działań, które w zamiarze autorów mają przynieść pozytywny skutek w postaci utrzymania w firmie wysokiego poziomu satysfakcji osób zatrudnionych.
Dowiedz się więcej o badaniach, które zrealizowaliśmy
Pulse check sprawdza się dobrze w sytuacjach, gdy pracodawca chce zweryfikować, jak pracownicy zareagowali na ostatnie zmiany w organizacji. Jeżeli pewne zmiany są przesądzone i zostały zaplanowane, ale jeszcze nie zakomunikowano ich załodze, warto rozważyć towarzyszące im badanie. Pulse check w tym wypadku może być zrealizowany przykładowo na pół roku przed planowaną zmianą i ponowiony około półrocza po zaistniałych przeobrażeniach – zauważa Bartosz Olcha, dyrektor ds. badań w Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat.
Zobacz także
(FAQ)