Badanie satysfakcji pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego
Z przyjemnością informujemy, że sfinalizowaliśmy badanie satysfakcji pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, które rozpoczęło się w grudniu 2014 r.
Sama Komisja Nadzoru Finansowego jest organem sprawującym nadzór nad sektorem bankowym, rynkiem kapitałowym, ubezpieczeniowym i emerytalnym, nad instytucjami płatniczymi i biurami usług płatniczych, instytucjami pieniądza elektronicznego, sektorem kas spółdzielczych. UKNF jest natomiast urzędem, który wykonuje zadania Komisji Nadzoru Finansowego i jej Przewodniczącego. Pracownicy UKNF nie wchodzą w skład korpusu służby cywilnej.
Wśród ponad 900 aktualnie zatrudnionych pracowników Urzędu prawie 700 wypełniło sporządzone przez nas kwestionariusze złożone z 70 stwierdzeń, względem których ustosunkowywali się wskazując jedną odpowiedź z sześciostopniowej skali. Badanie zostało wykonane z wykorzystaniem metody CAWI (ankieta on-line) za pomocą naszego autorskiego oprogramowania eCRF.
Zobacz także: Studia przypadków i wybrane realizacje badań
Analizie poddaliśmy następujące obszary: organizacja pracy i bezpieczeństwo, motywacja pracowników, relacje interpersonalne, bezpośredni przełożony, komunikacja i przepływ informacji w Urzędzie, komunikacja i przepływ informacji w komórce organizacyjnej, wizerunek Urzędu, rozwój pracownika i system benefitów, mobbing i dyskryminacja.
Na podstawie badania satysfakcji pracowników sporządziliśmy kilka raportów. Pierwszy z nich zawierał wyniki dla całego UNKF. Kolejne miały charakter szczegółowy i dotyczyły poszczególnych departamentów Urzędu. Do raportów dołączone były także suplementy, w których porównaliśmy wyniki pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi UKNF.
Zobacz także
(FAQ)
Badania satysfakcji praocwników pozwalają na określenie silnych oraz słabych stron przedsiębiorstwa. Takie informacje można bezpośrednio wykorzystać aby zwiększyć satysfakcję i zaangażowanie pracowników co bezpośrednio wpływa na sukces przedsiębiorstwa.
Badania satysfkacji i zaangażowania pracowników często przeprowadza się cyklicznie aby sprawdzać jak zmieniają się nastroje pracowników. Nie istnieje jednak zasada wymagająca cyklicznego przeprowadzania badań.
Badanie pracowników w małej firmie pozwala poznać ich opinie, potrzeby i oczekiwania, co umożliwia dostosowanie strategii zarządzania, poprawę relacji z pracownikami i zwiększenie satysfakcji oraz zaangażowania.