Cykl badań opinii pracowników dla Netbox Group

Studia przypadków i wybrane realizacje badań
26 listopada 2024

Nasza współpraca z Netbox rozpoczęła się kilka lat temu od klasycznego badania satysfakcji pracowników realizowanego internetowo oraz z wykorzystaniem kiosków ankietowych przeznaczonych dla pracowników, którzy nie obsługiwali służbowych adresów e-mail. Badanie uzupełnione było o benchmark, który dostarczył punkt odniesienia dla zgromadzonych danych. 

 

Od tego czasu zrealizowaliśmy szereg badań kilku oddziałów Zamawiającego. Wszystkie one oparte były na metodologii ilościowej. Istotną cechą dotychczasowej współpracy jest dążenie do zagwarantowania pracownikom całkowitej anonimowości, wedle której Zamawiający ani realizator badania nie ma możliwości przyporządkowania odpowiedzi do pracownika, który ich udzielił. 

 

Każdorazowo wyniki badania analizowane były przez specjalistów Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat, a raporty miały charakter opisowej i graficznej prezentacji uzyskanych danych. Badania powtarzane były w regularnych odstępach, co umożliwiało ich porównanie w czasie, szczególnie pod kątem oceny wdrażanych rekomendacji. 

 

Czytaj więcej o studiach przypadków i wybranych realizacjach badań

 

Netbox z naszą pomocą monitoruje nastroje pracowników od 2020 roku. Na przestrzeni kilku lat przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy kilka badań, których wyniki pozwoliły pracodawcy na wdrożenie działań przyczyniających się do wzrostu zadowolenia zatrudnionych osób. Godne podkreślenia jest, że pracodawca docenia wartość cyklicznie prowadzonych analiz oraz przykłada szczególną uwagę do kwestii anonimowości respondentów – zauważa Bartosz Olcha, dyrektor ds. badań w Centrum Badawczo-Rozwojowym Biostat.

Zobacz także

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Dlaczego badania opinii pracowników warto realizować regularnie?
Do najważniejszych korzyści z regularnego badania pracowników zaliczyć należy: upodmiotowienie załogi, której opinie mają realny wpływ na działanie przedsiębiorstwa, możliwość szybkiego reagowania na ewentualne niepokojące zjawiska zaobserwowane podczas badań czy możliwość regularnej weryfikacji zadowolenia pracowników na tle danych rynkowych (benchmark).
W jaki sposób powstaje kwestionariusz ankiety?
Najczęściej to specjaliści Biostat opracowują narzędzie badawcze, po zapoznaniu się z celami badania i specyfiką badanego przedsiębiorstwa. Następnie kwestionariusz jest konsultowany z Zamawiającym, a jego wdrożenie wymaga akceptacji osób nadzorujących pomiar.
W jaki sposób uzyskać wysoki poziom uczestnictwa w badaniu?
Przede wszystkim należy zagwarantować, że informacja o prowadzonym badaniu dotrze do osób bezpośrednio nim zainteresowanych, a więc pracowników. Wysokiemu poziomu uczestnictwa sprzyja badanie prowadzone z poszanowaniem zasady anonimowości respondentów. Kluczowe jest również dobranie technik badawczych dostosowanych do specyfiki badanej załogi (np. ograniczenie ankiet elektronicznych w sytuacji, gdy część pracowników jest wykluczona cyfrowo). Dobre rezultaty dają również wplecione w badanie elementy grywalizacji.
Polecane serwisy:
CATI-System Aplikacja Test Kompetencji
phone phone divider env env
Bartosz Olcha
Bartosz Olcha
Dyrektor ds. Badań