Przykładowa ankieta do oceny umiejętności kierowniczych
Ankieta do oceny umiejętności kierowniczych – przykładowe pytania w ankiecie
I. Zarządzanie zespołami
1. Pracownik tworzy zwarte zaangażowane zespoły
2. Pracownik ułatwia w swojej grupie sprawne dzielenie się informacjami i rozwiązywanie problemów
3. Pracownik tworzy atmosferę sprzyjającą zaangażowaniu i współuczestnictwu w podejmowaniu decyzji oraz nagradza takie postawy
4. Pracownik dba by w grupach, w których przewodzi przywiązywano odpowiednią wagę zarówno do wykonywania zadań, jak i jakości stosunków międzyludzkich
5. Pracownik dba o współpracę między członkami grupy oraz stara się konstruktywnie rozwiązywać konflikty
II. Zarządzanie relacjami międzyludzkimi
6. Pracownik okazuje wsparcie osobom dzielącym się z nim swoimi problemami
7. Pracownik regularnie informuje swoich podwładnych, jak ocenia ich pracę
8. Pracownik stara się mobilizować podwładnych do doskonalenia, zamiast wywoływać u nich postawę obronną lub gniew, kiedy przekazuję im negatywną opinię o ich pracy
9. Pracownik uważnie słucha, kiedy inni dzielą się z nim swoimi poglądami, nawet jeśli się z nimi nie zgadza
10. Pracownik stara się budować w grupie wzajemne zaufanie, okazuje zrozumienie dla punktu widzenia osób, które przychodzą do niego ze swoimi problemami czy obawami
III. Zarządzanie rozwojem pracowników
11. Pracownik regularnie wspiera swoich podwładnych w doskonaleniu umiejętności w dziedzinie zarządzania w podnoszeniu kwalifikacji
12. Pracownik dba o zapewnienie swoim podwładnym możliwości osobistego rozwoju
13. Pracownik przydziela pracownikom zadania i obowiązki, które umożliwiają im osobisty rozwój i podnoszenie kwalifikacji
14. Pracownik aktywnie pomaga innym przygotowywać się do awansu w organizacji
15. Pracownik stwarza takie warunki do pracy, żeby zarówno koledzy na równorzędnych stanowiskach, jak i podwładni uczyli się od siebie nawzajem i wspierali w rozwoju.
IV. Zarządzanie innowacjami
16. Pracownik zachęca wszystkich członków swojej jednostki do przedstawiania nowych pomysłów i proponowania nowych metod pracy
17. Pracownik zapewnia lub pomaga zdobywać środki niezbędne do realizacji nowych pomysłów
18. Kiedy ktoś zgłasza się z nowym pomysłem, pracownik pomaga mu wcielić go w życie
19. Pracownik regularnie informuje o nowych twórczych pomysłach dotyczących procesów, produktów czy procedur w organizacji
20. Pracownik tworzy warunki, w których eksperymentowanie i kreatywność są dostrzegane i nagradzane
Zobacz także: Jakie pytania warto zadać w badaniu satysfakcji pracowników?