Badaniasatysfakcji klientów
Cenne wskazówki w zakresie jakości obsługi i dochowania w tym obszarze przyjętych standardów niesie ze sobą ponadto badanie typu Mystery Shopping, czyli anonimowe audyty tzw. Tajemniczych Klientów, kontrolujących proces obsługi oraz przygotowanie placówki. Uzyskane tą drogą uwagi pozwalają doskonalić pracę personelu i podnosić jej standardy oraz dostosowywać do wymogów konsumenckich.
Badania satysfakcji klientów
Mierząc stopień satysfakcji weryfikujemy zadowolenie klienta z dokonanej transakcji - poziom zadowolenia pozwala wnioskować o dostępnej ofercie produktów/usług (jej kompleksowości/jakości), sposobnie obsługi, przygotowaniu badanej placówki czy chęci do ponownego sięgnięcia po produkty i usługi danej marki. Ostatni aspekt jest istotnym m.in. z punktu widzenia lojalności klientów, ich skłonności do polecania oraz czynników lojalność tę warunkującą - wszystko to zwykło się ujmować w strategiach działań marketingowych, by skutecznie umacniać swoje rynkowe pozycje.
Badanie satysfakcji klientów przy użyciu aplikacji do ankietyzacji
Ponieważ zadowolenie z świadczonych usług może zmieniać się w czasie, badanie satysfakcji klientów warto prowadzić w sposób cykliczny i tak, by móc porównywać osiągane wyniki i wskazania. Nieoceniona pomoc w tym zakresie stanowi odpowiednie oprogramowanie do ankietyzacji, zapewniające szablonowość kwestionariuszy i ciągłość monitoringu wszystkich wybranych obszarów badawczych, w tym - tych ujętych w ramach pomiaru zadowolenia klientów.
Zamiast podsumowania
(FAQ)
Czas trwania przeprowadzenia badania jest zależny od wielu czynników takich jak wielkość próby badawczej czy dokładna specyfikacja badania. Przewidywany czas realizacji uzyskasz pisząc do nas jaki rodzaj badania chcesz wykonać na bsp@biostat.com.pl
Tak, dzięki cyklicznym pomiarą satysfakacji klientów można uzyskać dodatkowe informacje wynikacące z porównania zebranych danych w okresie. Alternatywą jest też przeprowadzanie badania satysfkacji w formie ciągłej lub w sytuacjach wprowadzenia zmian w przedsiębiorstwie.
Badnaia satysfakcji klienta często wysyła się na telefon bądź mail. Jeśli nie posiadasz jednak takiej bazy warto zastanowić się nad kioskami w punktach sprzedaży/obsługi bądź kodach QR przenoszących do ankiety.
Badania pozwalają poznać potrzeby klientów i projektować ofertę, która lepiej odpowiada ich oczekiwaniom.
Analiza pozwala na identyfikację obszarów do poprawy, zwiększenie zadowolenia klientów i budowanie pozytywnego doświadczenia.
Nie, analiza jest procesem ciągłym, pozwalającym monitorować zadowolenie klientów, dostosowywać działania i utrzymywać konkurencyjność
Po co nam opinia klienta?
Rozumiejąc zachowania konsumenckie można w efektywny sposób dobierać odpowiednie strategie...
Dowiedz się więcej